باقری: تلاش‌های امیرعبداللهیان برای تحقق اهداف سیاست خارجی ماندگار است همسر بشار اسد به سرطان مبتلا شد لحظه شکار پهپاد آمریکایی «ام کیو۹ » بر فراز آسمان البیضاء + فیلم شیخ عیسی قاسم: شهادت آیت‌الله رئیسی رخدادی تلخ برای جهان اسلام است وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد بلینکن: خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود حملات بی‌امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (یکم خرداد ۱۴۰۳) امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط سرکنسول کشور‌های خارجی در مشهد آغاز رزمایش هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه پیکر شهدای خدمت راهی جمکران شد+ فیلم آتشی که سوزاند، آتشی که رویاند روایت «الهام علی اف» از آخرین ساعات حضور کنار شهید رئیسی ولیعهد عربستان: نگران نباشید حال پدرم خوب است! کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان حماس (۱ خرداد ۱۴۰۳) رهبر انقلاب بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش نماز می‌خوانند لاریجانی در منزل شهید امیرعبداللهیان حضور یافت حضور هیات عالی رتبه عراق در مراسم تشییع رئیس‌جمهور پیام‌های تسلیت مسئولین استانی خراسان رضوی، کانون ها و تشکل های مردمی به آیت الله سید احمد علم‌الهدی پیکر‌های مطهر شهیدان راه خدمت به حرم حضرت معصومه (س) رسیدند+ فیلم مجلس یازدهم به پایان رسید
سرخط خبرها

وزیر خارجه روسیه: واشنگتن خاورمیانه را به سمت فاجعه می‌برد

  • کد خبر: ۲۱۱۶۲۹
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
وزیر خارجه روسیه: واشنگتن خاورمیانه را به سمت فاجعه می‌برد
وزیر خارجه روسیه گفت، آمریکا کل منطقه غرب آسیا را به سمت فاجعه پیش می‌برد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: واشنگتن تمام خاورمیانه را به سمت فاجعه می‌برد. باید در این شرایط به دنبال راه خروجی از وضعیت فاجعه‌باری باشیم که سیاست آمریکا در خاورمیانه موجب آن شده است. آمریکایی‌ها در روند‌های مذاکره در خاورمیانه روی سلطه و قدرت خود حساب باز می‌کنند تا راهکار‌هایی را تحمیل کنند که به نفع خودشان باشد.

به نقل از الجزیره، وی گفت: غرب تلاش می‌کند تا روسیه را از تمام مکانیزم‌های حل و فصل در خاورمیانه دور کند. باید یک زمینه حقوقی الزام آور برای حل نهایی نزاع خاورمیانه ایجاد شود.

لاوروف تأکید کرد: ما خواهان آتش‌بس انسانی در غزه شدیم، اما متأسفانه شورای امنیت بیانیه ضعیفی را صادر کرد. عدم تشکیل کشور فلسطین منجر به ادامه خشونت در خاورمیانه می‌شود. ما مخالف این هستیم که رخداد‌های هفت اکتبر به دلیلی برای مجازات جمعی فلسطینی‌ها تبدیل شود. سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش کردند راهکار‌های غیرواقعی را بر غزه تحمیل کنند. در سایه شرایط کنونی فرصتی برای بازگشت ثبات به غزه وجود ندارد.

وزیر خارجه روسیه در نشست «باشگاه بین‌المللی والدای درباره خاورمیانه» گفت: مسئله فلسطین که حل و فصل نشده است عامل اصلی بی ثباتی در خاورمیانه است. در سایه تصمیم اسرائیل برای انجام عملیات نظامی در رفح، افقی برای تحقق ثبات در غزه وجود ندارد. ما برای خارج کردن اتباع روسی و کشور‌های دیگر از غزه تلاش می‌کنیم.

وی گفت: ما پیشنهاد می‌دهیم که یک نشست میان فلسطینی‌ها برای رفع دودستگی‌های داخلی برگزار شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->